Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun

*

Captain Tsubasa 2 Super Striker

Bu konu; 3 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : Karl Heinz Schneider
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Captain Tsubasa 2 Super Striker

[Resim: roh3g8t.png]

Geliştirici: Tecmo

Yayımcı: Tecmo

Platform: Family Computer (NES)

Çıkış Tarihi: 20 Temmuz 1990

Tür: Spor, Strateji

Besteciler: Keiji Yamagishi, Mayuko Okamura, Nikio Saito


--------------------

Captain Tsubasa 2 Super Striker (Captain Tsubasa 2 Süper Forvet), serinin ikinci çıkan oyunudur. Tecmo tarafından 20 Temmuz 1990'da piyasaya sürüldü.

Açıklama

1990'da Tecmo tarafından piyasaya sürülen bu oyun, önceki oyuna oldukça benzer ancak grafileri biraz daha gelişmiştir. Ayrıca, serinin iki yıl sonra Super Famicom'a taşınmasıyla Family Computer'da piyasaya sürülen son Kaptan Tsubasa oyunuydu.

Tecmo Cup Soccer Game'in (NES) sonunda, bu oyunun ABD'de piyasaya sürüleceği belirtildi ancak bu asla olmadı.

Bu oyun, ilk Kaptan Tsubasa oyunu olan Captain Tsubasa'nın (1) devamıdır.

Oyunun Hikayesi

Oyunun hikayesi, Tsubasa Ozora'lı Japonya Genç Takımının (U-16), Uluslararası Gençler Şampiyonasını kazanmasından üç yıl sonra geçer.

Bu oyunun devamı ise 1992'de çıkan Captain Tsubasa 3 Koutei no Chousen ile devam etmektedir.

Maçlar

Rio Kupası

- Sao Paulo Genç Takımı vs Fluminense Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Corinthians Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Gremio Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Palmeiras Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Santos Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Flamengo Genç Takımı

Japon Ulusal Lise Turnuvası

- Nankatsu Lisesi vs Kunumi Enstitüsü
- Nankatsu Lisesi vs Akita Lisesi
- Nankatsu Lisesi vs Tatsunami Lisesi
- Nankatsu Lisesi vs Musashi Lisesi
- Nankatsu Lisesi vs Furano Lisesi
- Nankatsu Lisesi vs Toho Akademisi

Japonya Kupası

- Sao Paulo Genç Takımı vs AS Roma
- Sao Paulo Genç Takımı vs Uruguay Genç Takımı
- Sao Paulo Genç Takımı vs Hamburg SV
- Sao Paulo Genç Takımı vs Japonya Genç Takımı

Dünya Gençler Şampiyonası Asya Elemeleri

Japonya Genç Takımı vs Suriye Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Çin Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs İran Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Kuzey Kore Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Suudi Arabistan Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Güney Kore Genç Takımı

Hazırlık Maçı

Japonya Genç Takımı vs Vasco da Gama

Dünya Gençler Şampiyonası Grup Maçları

- Japonya Genç Takımı vs Polonya Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs İngiltere Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Sovyetler Birliği Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Fransa Genç Takımı

Dünya Gençler Şampiyonası Finalleri

Japonya Genç Takımı vs Meksika Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs İtalya Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Hollanda Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Arjantin Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs Almanya Genç Takımı
Japonya Genç Takımı vs ​​​​​​​Brezilya Genç Takımı

Açılış Videosu



Diğer (İndirme, Tam Çözüm)

Oyunu İndirmek İçin:

Türkçe İndir (1)

Türkçe İndir (2) (Önerilen)

Tam Çözüm:

Oyunun Tam Çözümü
Yukarı Çık Cevapla
#2
Hmm. Oyunun türüne RPG demek sanırım çok doğru değil. RPG dediğimiz şey dediğin gibi Rol Yapma Oyunu'dur ve bu oyunda rol yapmıyoruz. Sadece takımları kontrol ediyoruz. RPG'lerin kendine has özellikleri var, ve bu oyun hiçbirini taşımıyor. Oyunda aldığın kararlarda serbestlik yok ve aldığın kararlar sonuca etki etmiyor. Bunu maçta istediğini yapıp, sonucunda kazanmak ya da kaybetmek gibi düşünmemek lazım. Mesela oyunda Toho'ya yenildikten sonra oyun devam etseydi, sen aldığın kararlar sonucu yenilmiş ve kupayı kaybetmiş olurdun. Ama oyun sana kazanmaktan başka seçenek bırakmıyor.

Aynı zamanda oyunda her ne kadar level sistemi yer alsa da karakter gelişimine hiçbir katkımız yok. Otomatik bir şekilde aldığımız level'lar skill'lere kendi etki ediyor. Son olarak bir rol yaptığımız da yok. Mesela Tsubasa olarak oynuyoruz, ama ne konuşmalarını ne de davranışlarını seçemiyoruz. Hatta var olan sinematiklerden başka sinematik bile göremiyoruz. Sadece oyunun bize verdiği görevleri tamamlıyor ve sonucunu izliyoruz.

Bu oyuna aslında RTS(Real Time Strategy) yani Gerçek Zamanlı Strateji demek isterdim. Fakat tam olarak gerçek zamanlı strateji değil. Hamleleri yaparken (kayma, şut, çalım vs) sıra tabanlı yapıyoruz.

Sıra tabanlı strateji de diyemiyorum, çünkü oyunda hamle yapmadığımız zaman oyun akıyor ve sahada serbest bir şekilde, hamle sayı limitimiz olmadan rahatça geziyoruz.

Dolayısıyla en doğru tanım; "Spor, Strateji" demek olacak gibi görünüyor. Gülümseme
[Resim: hS4iDOk.png]
Yukarı Çık Cevapla
#3
@ScoUnk 

Haklısın. Yazıyı yazarken, oyunla ilgili daha fazla bilgiler vermek için başka sitelere de baktım ve türlerde RPG'i de gördüm. O yüzden ekledim ancak dediğin gibi oyun Rol Yapma Oyunu değil.

Strateji oyunu olduğuna ben de katılıyorum. Bence oyun bir satranç oyunu gibi. Yaptığımız hamlelerle en iyi kararları vermeye çalışıyoruz. Bir hamle yaparken, ondan sonraki hamleyi de düşünerek ilk hamlemize karar verebiliyoruz.

Yorumu düzelttim. Bu arada @Hikaru Matsuyama yaptığı analizde Spor ve Simülasyon yazmış. Peki sence smimülasyon olabilir mi abi?
Yukarı Çık Cevapla
#4
@Karl Heinz Schneider

Benim görüşüme göre simülasyondan biraz uzak bir oyun. Yani aslında şöyle düşünmek lazım. Çok genel çerçeveden bakarsan her oyun bir simülasyon. Burada simülasyon kelimesini kullanma biçimimiz biraz farklı.

Kısaca şöyle aktarayım. Biz simülasyonu normalde gerçek hayata en yakın tecrübeyi sunan deneyimler olarak tanımlıyoruz. Bunun sonucunda da simülasyon diyoruz. Aslında simülasyona o konsepti simüle eden, yani taklit eden şeyler olarak bakarsak birçok sorun çözülür.

Battlefield oyunu bir savaş simülasyonudur değil mi? Ama içerisinde defalarca mermi yedikten sonra biraz dinlenince iyileşip savaşmaya devam edebiliyoruz. Gerçek hayatta böyle bir şey mümkün değil. Ama savaş atmosferini çok iyi yansıtıyor, sırf vurulma mekaniği yüzünden simülasyon demeyecek miyiz?

Peki ARMA isimli oyun simülasyon mudur? Battlefield'ın aksine tek kurşun ile ölüp, oyun sona erebiliyor. O zaman daha gerçekçi ve daha bir simülasyon. Ama işte tam bu yüzden Battlefield, ARMA'dan daha çok oynanıyor.

Bir soru daha; ilerde bir teknoloji gelirse ve oyundaki savaş sırasında aldığımız yaraları vücudumuzda hissedebilirsek, ARMA simülasyon olmaktan çıkacak mı? Gülümseme

Son soru; biri gelip tamam bu CT2 oyunu gerçek futbolu yansıtmıyor, ama Captain Tsubasa mangasındaki futbolun bir simülasyonudur dese, kim karşı çıkabilir? Gülümseme

@Hikaru Matsuyama simülasyon kelimesi ile kendi analizinde bir tercih yapmış. Yukarda saydığım birbirine karşıt görüşlerle bu itilaflı bir konu gibi görünse de, farkındaysan herkes kendince haklı bir argümana sahip. Ben olsam simülasyon demezdim mesela, ama bu tercihe bağlı biraz da.

RPG, RTS, FPS gibi bazı temel türlerin sınırları çok keskin olmasına karşın, simülasyon gibi ucu açık türlerin keskin sınırları yok. Denilebilir tabii ki, ama @Hikaru Matsuyama da elbet gerçek hayat futbolunu gerçekçi bir şekilde simüle etmediğinin farkındadır. Neden öyle yazdığını kendisine sorman daha uygun olur. Niyet okumak yanlış. Gülümseme
[Resim: hS4iDOk.png]
Yukarı Çık Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
tsubasa 2 oyunu tüm oyuncular 63 lvl dir sonx1 26 4,173 24-04-2024, Saat: 00:51
Son Yorum: biq_proof
Captain Tsubasa 1 Hileleri TheEvita 12 5,994 20-04-2024, Saat: 09:59
Son Yorum: Kian
Captain Tsubasa 2- Yeni Oyun Hileleri Hiena 7 2,311 20-04-2024, Saat: 09:54
Son Yorum: Kian
Captain Tsubasa 2 Şifreler HasanCeylan05 1 4,976 19-02-2024, Saat: 03:48
Son Yorum: Lenib180
Captain Tsubasa - Hile kodları - Oyun Hilesi SacMisaki 6 6,364 29-01-2024, Saat: 05:35
Son Yorum: Lenib180

Yönetim Ayarları
Hızlı Menü:


 
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi