Sitemize Hoşgeldiniz, Ziyaretçi!

l Kayıt Ol
Tarih: 15.11.2019, 16:25
youtube twitter facebook google+ feedburner
  • Hoşgeldiniz! TsubasaTR 12 Yaşında ! Sizde Üye Olun Aramıza Katılın
  • Site Kuralları Gereği Üye Olduktan Sonra Konu Açıp Kendinizi Tanıtınız.
  • Yardım Menüsünden Bilgi Alabilirsiniz.
  • Site Kurallarını Okuyunuz ve Riayet Ediniz. Tsubasa Türkiye
Captain Tsubasa | Tsubasa Türkiye Platformu > Captain Tsubasa Hack Bölümü > Captain Tsubasa Hack Tartışma & Anket Bölümü > Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!- >

 Yorum: 14    Görüntülenme: 443
Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-
07.05.2017, 14:54,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 24.04.2017
Mesajlar : 26
Konular:
Rep Puanı: 4
30
#1
Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Arkadaşlar merhaba,

Benim hack ve çeviri çalışmaları yaptığım son zamandan bu yana bu konu ile ilgili olarak kullanılan programlar ve genel bilgi hayli ilerlemiş anladığım kadarıyla. Sitede de çok yetenekli arkadaşlar olduğunu görüyorum bu konuda. O yüzden istedim ki şöyle sadece bu sitede kalacak değil, bütün dünyada ilgi uyandıracak bir çalışma yapalım, geri dönüşler alalım ve sarf ettiğimiz çabaya değsin. O yüzden aklıma da ilk CT oyununu ekipçe İngilizceleştirmek geldi. Ki bildiğiniz üzere şu an böyle bir çalışma yok ve benim yıllar önce yaptığım yarım patch bile bütün internette yayılmış durumda duyulan ihtiyaç sebebiyle.

Lakin bu işi yapabilmek için aşağıdaki gibi bir ekip gerekiyor:

1) Oyundaki Bütün Metinleri Listeleyecek Kişi: Neyse ki oyunda pek fazla ara sahne yok. Maç anlatımı, taktik tavsiyeleri ve az sayıdaki ara sahneler falan derken oyundaki bütün Japonca metinleri ekran görüntüsü alacak bir arkadaş.

2) Çevirmen: Listelenen bütün metinlerin Japonca'dan çevrilmesi. Eğer aramızda Japonca bilen bir arkadaş yok ise Google Translate'in uygulamadaki sinoptik çevirisi gerçekten de bu işe yeter. Ben o program ile elimdeki bazı Japonca manual'leri çevirdim ve sonuçlar gerçekten de inanılmaz derecede iyiydi. Japonca'dan çeviri konusunda değil ama GT'den çevirinin uygun bir anlatım diline dökülmesi konusunda ben destek veririm gerekirse. Çalıştığım şirkette teknik çevirmenlik yapacak kadar İngilizce bilgim var çünkü.

3) Metinleri Oyuna Kodlayacak Kişi/ler: Çeviriler tamamlandıktan sonra oyuna girişini yapacak kadar Hex ve Hackleme bilgisi olan 1 ya da 2 kişi. Bu arkadaşlar da çeviri yaptığımız metinleri oyuna aktaracaklar. Oyunun hex yapısının Tecmo Cup Soccer Game ile büyük benzerlik göstermesi bizim için çok büyük bir avantaj.

4) Tester: Taslak olarak proje tamamlandığında oyunu birkaç kere oynayıp didik didik ederek eksik kalan yerleri bulmaya çalışan, ya da hataları tespit edecek olan kişi.

5) Reklamcı: Proje tamamlandıktan sonra internet ve medya üzerinde yayılmasını sağlayacak kişi. Ben bu konuda fazlasıyla destek veririm. En büyük hack sitesi olan romhacking.net ve emuparadise üzerinde yayarım, hatta çalıştığım dergi olan Oyungezer dergisinde de haber yaparak binlerce kişiye ulaşmamızı sağlarım.

En özet haliyle çekirdek kadro bu olmalı arkadaşlar, eğer başarırsak gerçekten de bundan yıllar sonra bile internette dolaşan bir proje bizim ellerimizden çıkmış olur, yaptığımıza da değer. Bir sonraki aşama için de zaten oyunu Türkçeleştiririz.

Gönüllü arkadaşlar varsa hadi harekete geçelim! Gülümseme


knighTeen87 nickli üyenin imzası
[Resim: 1274.jpg]
07.05.2017, 14:54
Alıntı
07.05.2017, 17:51,
TsubasaTR Admin
Admin Grubu
Katılım: 20.11.2012
Mesajlar : 2,204
Konular:
Rep Puanı: 88
25
#2
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Öncelikle güzel düşünce eline sağlık
Birkaç bilgi paylaşımım olacak
1.Oyunda CT-2 gibi her karakterin ayrı isim ofseti yok diye hatırlıyorum bazıları ortak bu da sıkıntıya yol açıyor.
2.CT-1'de çok fazla eskiklik var.Bunlar Pas atacak kişiyi seçememe,normal oyuncuların verkaçı,özel pas eksikliği,oyuncuların pusulada görünmemesi gibi
3.Bu oyunla alakalı ilk hacki yapan kişi Mahir(Kojiro Hyuga) bunu söylememin nedeni oyunun kod olarak yapısını birçok kişiden iyi biliyor.
4.Reklam konusu sitedeki birçok arkadaşla ortak sorunumuz diyebilirim.Birçok hack oyunumuz analizlerimiz var ama video paylaşımlarından öteye gidemiyor.
Bu konuda sadece bana değil birçok yetenekli hacker kardeşimize yardımcı olman hepimizi mutlu eder.

Bu arada tester ben olabilirim.

Kolay gelsin


Jun Misugi nickli üyenin imzası
CT-2 Hack Nasıl Yapılır?

TsubasaTR Hackleri


TR.Net'i Youtube semalarına taşımış bulunmaktayız 
TsubasaTR.Net Her yerde peki ya sen nerdesin?


07.05.2017, 17:51
Alıntı
07.05.2017, 23:17,
Çevrimdışı
TsubasaTR Admin
Admin Grubu
Katılım: 14.11.2012
Mesajlar : 632
Konular:
Rep Puanı: 13
29
#3
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Proje için başarılar dilerim KnighTeen87. Katılmak , var olmak isterdim. Maalesef bakmam gereken hasta yakınım var. Tamamlandığında testler için , en azından testlerin daha cok kişinin elinden gecmesi için bakmak isterim. Gülümseme


AlphaT®.NET nickli üyenin imzası
[Resim: V90Aa9.jpg]

-EMÜLATÖR, OYUN İSTEKLERİNİ ÖZEL MESAJ İLE GÖNDERMEYİNİZ-
TsubasaTR.org ve TsubasaTR.com YAKINDA 
07.05.2017, 23:17
Alıntı
08.05.2017, 01:19,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 23.12.2013
Mesajlar : 3,691
Konular:
Rep Puanı: 41
31
#4
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Elimizde bu oyunla ilgili bazı bilgi ve dökümanlar mevcut. Bunlar bir araya getirilip ve yeni araştırmalar yapılıp bu oyun içinde düşündüğün çalışmalara yapılabilir.

Öncelikle 1. konuyu ben halledebilirim. Sadece CT2 deki gibi hile kodları olmadığı için hemen istediğimiz maçtan açıp istediğimiz şeyi hemen uygulayamıyoruz ama artık hiç bu yönünün sevmesem de o gereksiz yere uzatılan karmaşık şifreleri girip o şekilde deneyebiliriz. Zaman hilesi de vardı bunun. Her ne kadar hata verse de hakem düdüğü çaldığı gibi hileyi pasif hale getirirsek oyun hata vermiyor ve atacağımız bir golle çok vakit kaybetmeden hemen bir sonraki maça geçebiliriz.

3.Konuyu da büyür oranda halledebilirim. Tabi bu oyunun yapısı CT2 den daha farklı. Mesela bazı teknikler ve diyaloglar için mevcut yerinde metni uzatamıyoruz. Gerçi bazı konuların yer gösterim kodlarını da bulduk ama daha uzun diyaloglar için boş yerlere yer gösterim yaparak oraya girmemiz gerekiyor ama daha önce birkaç denemem sonuçsuz kaldı. CT2 deki A0, B0, 80, 90 gibi yer göstermeler denedim ama oralara uymadı. Sanırım o oyunda boş yerlerin yer göstermeleri daha farklı bir şekilde yapılıyor. Tabi her blokta boş bölüme bir isim yazıp sonra o tek tek farklı A1, A2, A3 ... B1, B2, B3 ... gibi kodlar deneyerek uğraştırsa da bir şekilde doğru kodlara ulaşılabilir.

Wild striker' ın da dediği gibi radarda oyuncu numaralarının gözükmemesi ve bazı ilginç uygulamalarının olması ben dahil birçok kişinin bu oyuna mesafeli bakmasına neden oluyor ama yinede belli bir takipçi gurubu olduğu için ve onların talepleri de dikkate alınmaya değer olduğu için bir şekilde bu işe başlanabilir. Gülümseme
08.05.2017, 01:19
Alıntı
08.05.2017, 12:46,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 24.04.2017
Mesajlar : 26
Konular:
Rep Puanı: 4
30
#5
Cvp: RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

(07.05.2017, 17:51)Wild Striker demiş ki: Öncelikle güzel düşünce eline sağlık
Birkaç bilgi paylaşımım olacak
1.Oyunda CT-2 gibi her karakterin ayrı isim ofseti yok diye hatırlıyorum bazıları ortak bu da sıkıntıya yol açıyor.
2.CT-1'de çok fazla eskiklik var.Bunlar Pas atacak kişiyi seçememe,normal oyuncuların verkaçı,özel pas eksikliği,oyuncuların pusulada görünmemesi gibi
3.Bu oyunla alakalı ilk hacki yapan kişi Mahir(Kojiro Hyuga) bunu söylememin nedeni oyunun kod olarak yapısını birçok kişiden iyi biliyor.
4.Reklam konusu sitedeki birçok arkadaşla ortak sorunumuz diyebilirim.Birçok hack oyunumuz analizlerimiz var ama video paylaşımlarından öteye gidemiyor.
Bu konuda sadece bana değil birçok yetenekli hacker kardeşimize yardımcı olman hepimizi mutlu eder.

Bu arada tester ben olabilirim.

Kolay gelsin


Sırasıyla cevaplayayım sorularını:

1) Ben yıllar önce bu oyuna İngilizce patch yaptığımda her karakterin ismi için kendi kısmı vardı diye hatırlıyorum, rakip oyuncular dahil herkesi bu şekilde çevirebilmiştim zaten.

2) CT1'de eksiklikler olabilir ama CT1'in yanında sanat şaheseri olarak kalacağı sayısız oyunun çevirisi var internette. Üstelik beğeni göreceli bir durum. Ben de eksikleri olsa da kendi başına hoş bir oyun olduğunu düşünüyorum.Burada önemli olan kimsenin yapmadığı bir çalışmayı yapıp talebi karşılamak. (Bu arada pas atabileceğimiz kişiyi seçebiliyoruz, pas ekranın birkaç kez girip çıkmak gerekiyor sadece Açık Ağızlı Gülümseme)

3) Kendisi destek verirse süper olur o zaman

4) Reklam konusunda tabi ki yardımcı olurum. Ama affınıza sığınarak söylüyorum, internette hiç kimsenin ilgisini çekmeyecek bir sürü hack var. Her oyuncunun gücünü sonsuz yapıp adını hack koyunca haklı olarak ilgi de çekmiyor tabi. Önemli olan sıradışı, ilginç ve dikkat çekici nitelikte işler çıkartmak. Serinin resmi öyküsünü takip eden hack'ler bu yüzden ilgi görüyor, kimse bir başkasının uydurduğu öykülere sahip, dengesiz, çok bir nitelik içermeyen hack'leri oynamak istemiyor çünkü. Çok yetenekli arkadaşlar var fakat yetenek doğru yönde kanalize edilmiyor.

Serinin Golden-23 tarafını anlatan bir hack yok mesela. Biri yapsa mutlaka ilgi çeker. Bunun gibi...

Tester olarak destek vermen süper olur, teşekkürler.


(08.05.2017, 01:19)Hiena demiş ki: Sanırım CT1 den bahsediyorsun? Elimizde bu oyunla ilgili bazı bilgi ve dökümanlar mevcut. Bunlar bir araya getirilip ve yeni araştırmalar yapılıp bu oyun içinde düşündüğün çalışmalara yapılabilir.

Öncelikle 1. konuyu ben halledebilirim. Sadece CT2 deki gibi hile kodları olmadığı için hemen istediğimiz maçtan açıp istediğimiz şeyi hemen uygulayamıyoruz ama artık hiç bu yönünün sevmesem de o gereksiz yere uzatılan karmaşık şifreleri girip o şekilde deneyebiliriz. Zaman hilesi de vardı bunun. Her ne kadar hata verse de hakem düdüğü çaldığı gibi hileyi pasif hale getirirsek oyun hata vermiyor ve atacağımız bir golle çok vakit kaybetmeden hemen bir sonraki maça geçebiliriz.

3.Konuyu da büyür oranda halledebilirim. Tabi bu oyunun yapısı CT2 den daha farklı. Mesela bazı teknikler ve diyaloglar için mevcut yerinde metni uzatamıyoruz. Gerçi bazı konuların yer gösterim kodlarını da bulduk ama daha uzun diyaloglar için boş yerlere yer gösterim yaparak oraya girmemiz gerekiyor ama daha önce birkaç denemem sonuçsuz kaldı. CT2 deki A0, B0, 80, 90 gibi yer göstermeler denedim ama oralara uymadı. Sanırım o oyunda boş yerlerin yer göstermeleri daha farklı bir şekilde yapılıyor. Tabi her blokta boş bölüme bir isim yazıp sonra o tek tek farklı A1, A2, A3 ... B1, B2, B3 ... gibi kodlar deneyerek uğraştırsa da bir şekilde doğru kodlara ulaşılabilir.

Wild striker' ın da dediği gibi radarda oyuncu numaralarının gözükmemesi ve bazı ilginç uygulamalarının olması ben dahil birçok kişinin bu oyuna mesafeli bakmasına neden oluyor ama yinede belli bir takipçi gurubu olduğu için ve onların talepleri de dikkate alınmaya değer olduğu için bir şekilde bu işe başlanabilir. Gülümseme

Metinleri listelemek çok önemli bir destek. Teşekkür ederiz. Ama hiçbir ekranını kaçırmamamız lazım. Gerçi tester arkadaşlar da bizim kaçırdıklarımızı bulmak için olacaklar zaten Gülümseme

Çeviriyi kelime kelime yapmak zorunda değiliz. Temel hatlarıyla anlatan kısa cümleler fazlasıyla yeterli olur açılan bölgeye sığacak şekilde. CT2 de aynı şekilde çevrildi çünkü, onun da pek çok cümlesi kısaltılmış durumda. Oynayan oyunda nelerin döndüğünü anlasın yeterli. Dediğim gibi Tecmo Cup Soccer Game oyunun Batı versiyonu olduğu hex tabanları çok büyük ölçüde benzerlik taşıyor, şahsen bu durum bana çok yardımcı olmuştu yıllar önce, oyuncu kodlarının yerini falan hep o sayede bulmuştum.

Bu arada samimi söylüyorum kodlayıcı projenin en önemli adamı bence. Diğer adımları pek çok kişi yapılır ama kodlayıcı kısmında mutlaka çakılır. Şimdiden destek vermene çok sevindim bu yüzden Gülümseme

Daha önce de dediğim gibi, önemli olan ihtiyaç duyulan ve yapılmamış bir işi yapmak. Yıllardır emuparadise'da falan pek çok kişi soruyor çünkü. Benim yarım patch'im kendi kendine internette bu kadar yayıldıysa full'unu yaptığımızda ne kadar yayılacağını bir düşünün bence Gülümseme


knighTeen87 nickli üyenin imzası
[Resim: 1274.jpg]
08.05.2017, 12:46
Alıntı
08.05.2017, 13:42,
Çevrimdışı
Striker EM9
Cezalı Kullanıcı Grubu
Katılım: 27.10.2014
Mesajlar : 993
Konular:
Rep Puanı: 26
27
#6
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

@knighTeen87
4) Reklam konusunda tabi ki yardımcı olurum. Ama affınıza sığınarak söylüyorum, internette hiç kimsenin ilgisini çekmeyecek bir sürü hack var. Her oyuncunun gücünü sonsuz yapıp adını hack koyunca haklı olarak ilgi de çekmiyor tabi. Önemli olan sıradışı, ilginç ve dikkat çekici nitelikte işler çıkartmak. Serinin resmi öyküsünü takip eden hack'ler bu yüzden ilgi görüyor, kimse bir başkasının uydurduğu öykülere sahip, dengesiz, çok bir nitelik içermeyen hack'leri oynamak istemiyor çünkü. Çok yetenekli arkadaşlar var fakat yetenek doğru yönde kanalize edilmiyor.

Seriye Uygun Yapılan Çalışmalar Tabi Daha Fazla İlgi Görür.Bu Bir Gerçek Bende Mangaya Veya Hikayeye Filan Uygun Çalışmalar Yapılsın İsterim Ancak Arkadaşların Kendi Hikayelerini Yaptığı Emek Verdiği Çalışmalara Uydurma,Dengesiz,Nitelik İçermeyen Demeni Hiç Doğru Bulmuyorum işte Böyle Sözler Yüzünden Yani Sadece Siz Dediniz Diye Değil Bir Çok Kişi Böyle Düşünüyor Söylüyor Söylemler Yüzünden Kızgın - Sinirli Hack Çalışmasıda Yapmıyacağım Çok Kırılıp Kızdım...
Barış Kardeşim Haklısın Sonuna Kadar Ct2 Hack İşlerini Bırakmakta Seni Daha İyi Anlıyorum Şimdi

Not: Çalışmamı Bekliyen Arkadaşlar Sizleri Mağdur Etmiyeceğim Çalışmamı HIzlıca Tamamlayıp Paylacağım Sonra Daha Yapmak İstemyiorum
08.05.2017, 13:42
Alıntı
08.05.2017, 15:11, (En son düzenleme: 08.05.2017, 15:18 AlphaT®.NET.)
Çevrimdışı
TsubasaTR Admin
Admin Grubu
Katılım: 14.11.2012
Mesajlar : 632
Konular:
Rep Puanı: 13
29
#7
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Serinin Golden-23 tarafını anlatan bir hack yok mesela. Biri yapsa mutlaka ilgi çeker. Bunun gibi...

Bu konuda hemfikirim, evet bu açıdan gerçekten ilgici cekici olur. Projede Kodlayıcı cok önemli, taşlar yerine oturur insallah.

Ek olarak üzülerek değineceğim bazı calısmalarla ilgili, daha dogrusu seri dışı ( öyküsel kişisel senaryo dışı tamamen bagımsız ) olan oyunlarla ilgili soylemlerinde şaşırdım doğrusu. Crazy Striker gibi benimde fikrim oradaki ifadeler ağır olmuş. Gerçekten bu tarz calısmaları ilgi cekici görmedigini düşündüğünüzden boyle mi degerlendiriyorsunuz ? Yapmıs olanlarla empati kurulmalı, bence oyle olmamalı.

Genel anlamda iyi calısmalar dilerim.


AlphaT®.NET nickli üyenin imzası
[Resim: V90Aa9.jpg]

-EMÜLATÖR, OYUN İSTEKLERİNİ ÖZEL MESAJ İLE GÖNDERMEYİNİZ-
TsubasaTR.org ve TsubasaTR.com YAKINDA 
(En son düzenleme: 08.05.2017, 15:18 AlphaT®.NET.)
08.05.2017, 15:11
Alıntı
08.05.2017, 17:11,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 24.04.2017
Mesajlar : 26
Konular:
Rep Puanı: 4
30
#8
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Arkadaşlar,

Beni yanlış anladınız ve alınganlık yapıyorsunuz gereksiz yere.

Ben hack'leri eleştirirken bu siteden bir örnek vererek söylemedim.

Benim kastım şu, hack'i herkes öğrenerek yapabilir, ama önemli olan herkesin yapamayacağı önemli işler çıkartmak, tabi amacınız ilgi görmesiyse. Yoksa insan sadece kendi zevki için en acayip işleri bile yapabilir.

Bir düşünün mesela, Fransız bir adamsınız ve internette "Kaptan Emre Şampiyonlar Ligi" diye bir hack var misal (kendi ismim üzerinden uydurdum), oynamak için ilginizi çeker mi?

Diğer bir tarafta da movie'lerden birini ele alan, oradaki maçı aynen yapmanıza imkan veren bir hack var, hangisini tercih edersiniz?

Dikkat ettiyseniz ben çok yetenekli arkadaşlar olduğunu fakat bu yeteneklerini yanlış yönde kullandıklarını ifade ettim sadece. Kimseyi hor görmedim ya da aşağılamadım. Ama bir işe saatlerinizi gömdükten sonra sessiz sedasız kaybolması tabi ki de emek harcayanı üzer. Bu sebeple naçizane fikrimi dile getirdim sadece.

Sevgiler, saygılar


knighTeen87 nickli üyenin imzası
[Resim: 1274.jpg]
08.05.2017, 17:11
Alıntı
08.05.2017, 17:27,
Çevrimdışı
Striker EM9
Cezalı Kullanıcı Grubu
Katılım: 27.10.2014
Mesajlar : 993
Konular:
Rep Puanı: 26
27
#9
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Yanlış Anladğımı DÜşünmüyorum Fikrine Saygılıyız Bende Belirttim Zaten Doğru Seriye Uygun Olan Hackler Olmasını Daha Çok İsterim Ve Tabiki Daha Çok İlgi Görür Sevilir Diye Ancak Siz Bu Şekilde "kimse bir başkasının uydurduğu öykülere sahip, dengesiz, çok bir nitelik içermeyen hack'leri" Diye İfade Kullanırsanız Yanlış Olur O İnsanların Onca Emeği Var Sonuçta Fikrinize Bişi Demedik Demeyiz

Benim Demek İstediğim Herhangi Bir Çalışmaya Demeniz Veya Demeniz Önemli Değil Biz Burada Bir Kişi Sadace Forma Renglerini Değiştirse Paylaşsa Hack Çalışması Diye Her Zaman Destek Oluruz.Gün Gelir O Arkadaş Hepimzi Geçer Ve Çok Güzel Çalışmalar Kodlar Bulabilir.Mesela Bakgal İsimli Arkdaşın İlk Yorumalrına Bakabilirsiniz Ve Şimdiki Halinede..Bizde Destek Olmak Yerine Bırak Böyle Dengesiz Uydurma Çalışmaları Deseydik O Arkadaş Bir Daha Hack Yaparmıydı? Aramızda Olurmuydu Bilinmez Söyleminiz Ağır Olmuş Bence

Burada İlk Başlarda Mesela Sadece Forma Renglerini Değiştirme Kodları Vardı Haliyle Arkadaşlarda Değiştirip Hack Çalışmasını Sunmuş Olabilir Bunlar Olmasaydı Şu Anki Kodları Bulma Şansımız Yoktu Olmazdı Bence O Arkadaşların Çalışmalarına Herhangi Bir Kimsenin Çalışmalarına Böyle Dengesiz Uydurma Çalışmalar Niteliksiz Çalışmalar Demek Ne Kadar Doğru?
08.05.2017, 17:27
Alıntı
08.05.2017, 18:41,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 24.04.2017
Mesajlar : 26
Konular:
Rep Puanı: 4
30
#10
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Değerli arkadaşım,

Bu konuda son kez yazmak istiyorum, çünkü iş gerçekten de benim söylediğimden son derece alakasız bir yere gidiyor.

Benim çeviri için CT1 tercih etme sebebim, eğer yapabilirsek kesin olarak dünyada ilgi göreceği ve yayılacağı içindi. İnternette böyle başka bir çalışma yok çünkü.

Wild Striker arkadaşımız da hack çalışmaları için de aynı reklamı rica etti, ben de ona bunun mümkün olması için yapılan hack'in özgün ve herkesin ilgisini çekecek bir olacak bir iş olması gerektiğini söyledim. Final Evolution gibi mesela, RT2002 serisini ve karakterlerini oynayabildiğiniz için dünyada da gayet yayıldı.

Benim sunduğum öneri EĞER ÇALIŞMANIN YAYILMASI VE İLGİ GÖRMESİNİ İSTİYORSAN geçerli olacak bir şey. Eğri oturup doğru konuşalım, diyelim ben oyundaki bütün karakterleri simsiyah boyadım ve "Black Hack" koydum adını, sence ilgi görme ihtimali var mı? Evet ortada bir emek ve harcanan zaman var, ama bu onu otomatik olarak herkesin ilgisini çekecek bir iş yapmıyor.

Bu tarz bir çalışmanın yayılması ve ilgi görmesi gibi bir ihtimal yok, olmadığını da sen de pek ala biliyorsun. Kişiler hack konusunda pek çok ilginç deneme yapabilir, ama oyuncuların ilgi gösterdiği hack'ler de kendi içinde bir bütünlüğü olan, sıradışı, yenilikler içerenler olmuştur hep. Romhacking.net üzerinde onbinlerce hack var, ama bahsettiğim niteliklerde olmayanların download sayısına bakarsan neyi kast ettiğimi anlarsın.

Sözün özü benim kimsenin işi değersizdir demiyorum, ama ilgi görmesini istiyorsan belli başlı kıstaslara uymak zorunda. Bu sadece Captain Tsubasa hack'leri için değil, bütün video oyunları için yapılan hack'lerde geçerli bir kuraldır.

Projenin sekteye uğramaması adına lütfen bu gereksiz dialog'u sonlandıralım.


knighTeen87 nickli üyenin imzası
[Resim: 1274.jpg]
08.05.2017, 18:41
Alıntı
08.05.2017, 19:00,
Çevrimdışı
]-[/\Y/\I_£+
Üye Grubu
Katılım: 20.11.2012
Mesajlar : 3,106
Konular:
Rep Puanı: 52
#11
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

@knighTeen87
Bu oyunu vaktiyle bir kez oynayıp bitirmiştim. Tekrar oynamak isteyeceğimi pek sanmıyorum. Yalnız bu tarz bir değişim CT fanlarınca oyuna ciddi bir temayül sağlayabilir.


Serinin Golden-23 tarafını anlatan bir hack yok mesela. Biri yapsa mutlaka ilgi çeker. Bunun gibi...
Kesinlikle katılıyorum ki zaten hikayeden bağımsız projeler ilgimi çekmiyor. CT teknikleri ve karakter bazlı alternatif hikayeler hariç. Örnek; U-20 Dünya Gençler Şampiyonasını Arjantin gözünden oynamak gibi. Başka bir örnek; Furano ile ilgili kupayı kazanmak vs.

Bir düşünün mesela, Fransız bir adamsınız ve internette "Kaptan Emre Şampiyonlar Ligi" diye bir hack var misal (kendi ismim üzerinden uydurdum), oynamak için ilginizi çeker mi?

Hemfikirim. Kaldı ki, Trabzonspor üzerinden bir hack yapıp beni oyunun yıldızı yapsanız yinede ilgimi cezbetmez. Global bakış şart.


MompresaN nickli üyenin imzası
[Resim: XkGP3D.jpg]
08.05.2017, 19:00
Alıntı
08.05.2017, 22:00,
TsubasaTR Admin
Admin Grubu
Katılım: 20.11.2012
Mesajlar : 2,204
Konular:
Rep Puanı: 88
25
#12
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

(08.05.2017, 12:46)knighTeen87 demiş ki: 1) Ben yıllar önce bu oyuna İngilizce patch yaptığımda her karakterin ismi için kendi kısmı vardı diye hatırlıyorum, rakip oyuncular dahil herkesi bu şekilde çevirebilmiştim zaten.

2) CT1'de eksiklikler olabilir ama CT1'in yanında sanat şaheseri olarak kalacağı sayısız oyunun çevirisi var internette. Üstelik beğeni göreceli bir durum. Ben de eksikleri olsa da kendi başına hoş bir oyun olduğunu düşünüyorum.Burada önemli olan kimsenin yapmadığı bir çalışmayı yapıp talebi karşılamak. (Bu arada pas atabileceğimiz kişiyi seçebiliyoruz, pas ekranın birkaç kez girip çıkmak gerekiyor sadece Açık Ağızlı Gülümseme)

3) Kendisi destek verirse süper olur o zaman

4) Reklam konusunda tabi ki yardımcı olurum. Ama affınıza sığınarak söylüyorum, internette hiç kimsenin ilgisini çekmeyecek bir sürü hack var. Her oyuncunun gücünü sonsuz yapıp adını hack koyunca haklı olarak ilgi de çekmiyor tabi. Önemli olan sıradışı, ilginç ve dikkat çekici nitelikte işler çıkartmak. Serinin resmi öyküsünü takip eden hack'ler bu yüzden ilgi görüyor, kimse bir başkasının uydurduğu öykülere sahip, dengesiz, çok bir nitelik içermeyen hack'leri oynamak istemiyor çünkü. Çok yetenekli arkadaşlar var fakat yetenek doğru yönde kanalize edilmiyor.

Serinin Golden-23 tarafını anlatan bir hack yok mesela. Biri yapsa mutlaka ilgi çeker. Bunun gibi...

Tester olarak destek vermen süper olur, teşekkürler.

Ben de sırasıyla cevaplayacağım
1.Eğer dediğin gibiyse bu işimizi kolaylaştırır.
2.Burda benim demek istediğim bu özellikler nedeniyle birçok kişi oyuna mesafeli ama sonuçta Tsubasa oyunu o yüzden değerlidir.Pas olayını biliyorum ama uğraştırmıyor mu sence? CT-2'deki pas kolaylığı düşünülünce...
Ama bu özellikler eklense hataları biraz giderilse oyunun takipçisi önemli sayıda artar bu benim düşüncem.Şahsen bu özellikler eklense oynarım ben.
3.Mahir başlığı görürse müsait olunca yardım edebilir.
4.Reklam konusunda yardımcı olman gerçekten çok iyi olur.İnternet üzerinde birçok oyun var.Kimisi tek maçlık şov,kimisi özgün senaryolar ama sonuçta hack
yazılanları okudum yanlış kelime seçimi yüzünden mi diyim yanlış anlaşılmış söylediklerin bir polemik de ben yaratmak istemem ama şunu ifade etmek lazım
Oyunu hackleyen kişilerin %90'ı ilk seferlerinde kendi adını yazıp kendi senaryosunu oluşturdu ki bu da normal sonuçta ilk heves ben de varım der gibi bu alemde hackler yapıldı.İyi-Kötü orası tartışılır beğenirsin beğenmezsin.Ama sonuçta hacktir ve bu hackler hack kültürümüzü geliştirir.Benimde beğenmediğim oynamadığım birçok hack oyunu mevcut.Ama arşivde duruyor.Kaliteli işler zaman-emek-tecrübe-özveri ister.
Bahsettiğin şu nokta doğru Manga-Anime hikayesini işleyen oyunlar Final Evolution-Fightinf For Dignity-Path Of Victory Flag gibi oyunlar daha çok tutuldu ve beğenildi.Ama bu 1. ve 3. hackler ekip çalışması sonucu ortaya çıktı.Bize lazım olan şey bu koordine olmak.Sırada bizi bekleyen 2 güzel hack daha olacak yine Anime-Mangayı işleyen oyunlar olacak bunlardan biri Shin Super Striker diğeri de benim güncellemesini yaptığım Heart Of Santana hack olacak.

Haklısın Golden 23 serisini işleyen bir hack yok ama dediğim gibi koordine olunursa her türlü çalışma yapılır.Zaman alır ama yapılır.
Çok Yetenekli arkadaşları mesajda yazabilrisin merak ettim.Ve yetenekleri doğru alanda nasıl kanalize edebilriiz bunu da paylaşabilrisin.

Destek konusunda elimizden ne gelirse zaman sıkıntı olabilir ama gerekeni yaparız şüphen olmasın kardeşim


Jun Misugi nickli üyenin imzası
CT-2 Hack Nasıl Yapılır?

TsubasaTR Hackleri


TR.Net'i Youtube semalarına taşımış bulunmaktayız 
TsubasaTR.Net Her yerde peki ya sen nerdesin?


08.05.2017, 22:00
Alıntı
09.05.2017, 00:32,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 23.12.2013
Mesajlar : 3,691
Konular:
Rep Puanı: 41
31
#13
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Pas atmak istediğimiz oyuncuyu elbette seçebiliyoruz ama o an pas vermek istediğimiz oyuncuyu bulamıyoruz mesela. Biraz ilerleyip yine Tsubasa' yı arıyorum ama yine çıkmıyor. Dil Çıkarma Hangi mantıkla bunu yapmışlar bilmiyorum. Oyunu zorlaştırmak mı yoksa topa sahip oyuncunun o kadar uzaktaki oyuncuya pas vermesini belli şekilde sınırlandırmak için mi bilemiyorum ama bu biraz sinir bozucu. Kızgın - Sinirli

Radardaki oyuncu numaralarının gözükmemesi ise e büyük eksiklik bence. Bodoslama öylece dalıyoruz ve birden yakalanıyoruz rakiplere. Bundaki mantığı ise hiç anlamıyorum zaten.

Neyse, bunlar bulunabilir mi? Bulunabilir aslında ama kolay değil tabi. Kodlarla olabilir mi bilemiyorum ama bunu sağlayacak bir program olsa, bunlarda düzeltildikten sonra bu oyun birçok kişiye daha cazip gelecektir.

Bu konunun çok uzatılmamasını isterim zira biraz yanlış anlaşıldığını veya 8 yıllık geçmişi olan bu işin anime ve manga odaklı çalışmaları çok az olunca insanda bir burukluk oluyor haliyle ve buna istinaden serzenişini istemediğin halde yanlış bir şekilde aktardığını düşünüyorum.

Bende baştan beri hep anime ve manga odaklı çalışmalara yöneldim ve bu işte kendini geliştiren hemen her arkadaşımızın da bu yönde çalışmalar yapmasını diledim. Bazılarıyla yaptığımız sohbetlerde fikrimi sordukları zaman onları her zaman bu tür çalışmalara yönetmeye çalıştım. Gerçekten de anime ve manga odaklı çalışmalar çok daha fazla ilgi görüyor. sadece enerjilerin arttırıldığı veya ayın evrelerini izlediğimiz o tür çalışmaları bende cazip görmüyorum ama bu bir süreçti ve hep üzerine bişeyler katılarak bugünlere gelindi. Tabi kendi hikayelerini işleseler de daha kapsamlı ve yeniliklerin olduğu ve baya ilgi gören birçok çalışmada var. Neredeyse bir manga konusu kadar ilgi çeken çalışmalarda oldu elbet. Bu yüzden o tür çalışmaları ortaya koyan arkadaşları ben şahsım adıma taktir ediyorum. Tabi herkesin bir tarzı vardır ve dileyen dilediği yolda ilerliyor. Buna saygı duyabilirim ancak. Gülümseme Tabi yinede her zaman bana senaryosu hakkında danışarak gelenlere, anime ve mangayı önermeye yine devam edeceğim.

Golden 23' e gelecek olursak; bununla ilgili ben uzun zamandır bir çalışma düşünüyordum ama tabi önce elimdeki anime odaklı Shin [Super Striker] çalışması bittikten sonra. Aslında bu son çalışmam olacaktı zira artık yaş baya ilerledi ve sorumluluklarda artınca bu iş ile pek ilgilenemeyecektim ama son dönemde o kadar çok önemli özelliğe ait kodlar bulduk ki buda beni en azından bu çalışmadan sonra Final Evolution' da da o dönem ki kod yetersizliğinden dolayı uygulayamadığım birçok yeniliği ve özelliği yeni bir oyunda uygulayama sevk etti. Bu açıdan Golden 23 ile bunu deneyebilirim. Tabi şuan bunun için söz veremiyorum. İlerde neler olur bilemem ama en azından o hikayeyle nokta koymak isterim. Yeni oyuncuların kendilerine ait yakın görünümleri ve mümkün olduğu kadar kendi teknikleriyle böyle bir çalışmaya ihtiyaç olacaktır.

Tekrar bu konuya dönecek olursak, zaten çok uzun olan diyalogları birebir aktaramayabiliriz, bu yüzden bunu karşılayacak, anlaşılır diyaloglar koyabiliriz. Aslında bulabilirsek, CT2 de her bir ara sahnenin yer gösterim kodu var ve o sahneleri alıp daha uzun bir şekilde düzenlemek için boş bir yere taşıyabiliyoruz. Bu oyunda da o kodları bulabilirsek, bunda da aynı şeyi yapabiliriz. Genelde o 2 kodluk yer gösterim kodları hemen o ara sahne metinlerinden önce oluyor. Bunu araştırırız.

Elbette ilgi görecektir çünkü benim gibi bazı kişiler o dönem zorunlu olan Japonca oyun yerine hemen her oyunun Türkçe ve İngilizcesini oynamak ister. Bu yüzden senin o çalışman da o şekilde ilgi gördü ve yayıldı. Gülümseme Bakalım inşallah istediğin şekilde bi çalışma ortaya koyabiliriz.
09.05.2017, 00:32
Alıntı
09.05.2017, 19:59,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 24.04.2017
Mesajlar : 26
Konular:
Rep Puanı: 4
30
#14
Cvp: RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

(08.05.2017, 22:00)Wild Striker demiş ki: 2.Burda benim demek istediğim bu özellikler nedeniyle birçok kişi oyuna mesafeli ama sonuçta Tsubasa oyunu o yüzden değerlidir.Pas olayını biliyorum ama uğraştırmıyor mu sence? CT-2'deki pas kolaylığı düşünülünce...
Ama bu özellikler eklense hataları biraz giderilse oyunun takipçisi önemli sayıda artar bu benim düşüncem.Şahsen bu özellikler eklense oynarım ben.

3.Mahir başlığı görürse müsait olunca yardım edebilir.

4.Çok Yetenekli arkadaşları mesajda yazabilrisin merak ettim.Ve yetenekleri doğru alanda nasıl kanalize edebilriiz bunu da paylaşabilrisin.

Destek konusunda elimizden ne gelirse zaman sıkıntı olabilir ama gerekeni yaparız şüphen olmasın kardeşim

2) Dediğim gibi CT1 seçme nedenlerim: Biz yaparsak ilk olacağız, hack yapısı Tecmo Cup Soccer Game ile benzerlik gösteriyor, metin sayısı diğer oyunlara göre çok az ve ilk kez bir araya gelen ekiplerin önce küçük projelerle başlaması her zaman daha uygundur. Başarıldığı zaman heves artar ve birlikte çalışma yeteneği gelişir çünkü. İkinci adım olarak oyunu tamamen Türkçeleştiririz, ileri de diğer oyunlara geçeriz.

Ayrıca CT1'in çeviri haricinde oynanışına müdahele etmememiz gerekiyor, yoksa yaptığımız iş direkt hack sınıfına girer, romhacking.net'in bu konuda kesin kuralları var.

3) Mahir arkadaşımıza haber verip fikrini sorarsanız çok sevinirim o zaman. Hiena da destek vereceğini söylemişti, ekipte iki tane kodcu olması inanılmaz güzel olur.

4) Sitedeki hacklere genel olarak bakıldığında pek çok bağımsız güzel işler var. Senaryoları dilediğince değiştirme, oyun içi taktiklere ve şut animasyonlarına müdahele falan, farklı kişilerde farklı güzel beceriler var. Kanalize etmekten kastım bu farklı yetenekleri ortak ve herkesin ilgisini çekecek bir projede bir araya getirmekti benim kastım.

Genel olarak hack'ler içerse de oynanış ve bütünlük olarak birşey ifade etmeyen çalışmalar var piyasada, sadece bizde değil, yabancılarda da. Mesela her oyuncuya sonsuz enerji verme kodunu birisi kendi başına bulabilir ki bu çok önemli bir adımdır. Ama takımdaki her oyuncuya sonsuz enerji verip paylaştığın zaman ilgi görmez, çünkü bunun bir oynanabilirliği yok. Kimse her maçı 30-0 alabileceği ve zorlanmayacağı bir oyunu oynamak istemez, oyun oynama anlayışına ters bir kere. Bütünlükten kastım hep buydu benim, bir başkası oynadığı zaman ona standart profesyonel bir oyun oynuyormuş gibi denge ve rekabet sunacak, görsel olarak hoş gelecek, öykü açısından ilgi uyandıracak oyunlar. Ama bunu söylediğim için sanki insanlar beni hack yapan arkadaşlarımı hor görüyormuşum gibi düşündü, o yüzden konuyu uzatmak istemiyorum Gülümseme


(09.05.2017, 00:32)Hiena demiş ki: Tekrar bu konuya dönecek olursak, zaten çok uzun olan diyalogları birebir aktaramayabiliriz, bu yüzden bunu karşılayacak, anlaşılır diyaloglar koyabiliriz. Aslında bulabilirsek, CT2 de her bir ara sahnenin yer gösterim kodu var ve o sahneleri alıp daha uzun bir şekilde düzenlemek için boş bir yere taşıyabiliyoruz. Bu oyunda da o kodları bulabilirsek, bunda da aynı şeyi yapabiliriz. Genelde o 2 kodluk yer gösterim kodları hemen o ara sahne metinlerinden önce oluyor. Bunu araştırırız.

Elbette ilgi görecektir çünkü benim gibi bazı kişiler o dönem zorunlu olan Japonca oyun yerine hemen her oyunun Türkçe ve İngilizcesini oynamak ister. Bu yüzden senin o çalışman da o şekilde ilgi gördü ve yayıldı. Gülümseme Bakalım inşallah istediğin şekilde bi çalışma ortaya koyabiliriz.

Kesinlikle, benim de kastım buydu zaten, yoksa CT2'de de mecburen cümleler hayli kısaltılmış durumda. Oynarken neler olup bittiğini, Fransa'da Misaki'yi ararken ekranda neler yazdığını oyuncunun görebileceği bir çalışma fazlasıyla iş görür.

Ben zaten dilbilgisi, kısaltma ve çeviri konularında da destek vereceğim. Yeterki sen oyuna aktar bunları Açık Ağızlı Gülümseme Bir düşün, benim yıllar önce yaptığım çalışma oyuncuların isimlerini tam içermediği halde ve o kadar yayıldı, ihtiyaç vardı çünkü. Şimdi bir de bütün oyunu çevirdiğimizi düşün, ne kadar popüler olacağını düşünebiliyor musun? Gülümseme

Pozitif yaklaşımın için de ayrıyetten teşekkür ederim.


knighTeen87 nickli üyenin imzası
[Resim: 1274.jpg]
09.05.2017, 19:59
Alıntı
10.05.2017, 00:01,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Katılım: 23.12.2013
Mesajlar : 3,691
Konular:
Rep Puanı: 41
31
#15
RE: Captain Tsubasa 1 (FC) İngilizceleştirme / Türkçeleştirme Projesi -GÖNÜLLÜ ARANIYOR!-

Rica ederim. Tuhaf yönleri olan bir oyun ve yapısı çok daha farklı ve biraz zor ve uğraştırıcı olabilir ama istenildikten sonra yapılamayacak bişey yok. CT2 ye ilk başladığımda da bu durum böyleydi. İçine girdiğimizde 60000 kod vardı önümüzde ve bu bize engin bir deniz gibi geliyordu. Nereden başlayabiliriz, bu kodlar neyle ilgili, nasıl bişeylere ulaşabiliriz diye düşünürdük hep. Ama bugün gelinen noktada hemen hemen her bölümdeki kodların hangi özellikle ilgili olduğunu çok büyük oranda keşfettik. Artık kendimiz bir özelliğin bölümüne yer gösterim kodu girip ve kendimiz bazı kodlar girerek bir özelliği bir oyuncuya, tekniğe veya takıma uydurabiliyoruz. Bu açıdan o oyunda da bu şekilde yol alınabilir. Sadece sabır, zaman, azim ve kararlılık gerekiyor bu iş için. Gülümseme
10.05.2017, 00:01
Alıntı
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi


Lütfen Giriş Yapın & Kayıt Olun.
Bize Destek Olmak İçin Lütfen Hemen Giriş Yapın & Kayıt Olun
Hemen Kayıt Ol
Sitemize Çok Kolay Bir Şekilde Kayıt Olabilirsiniz. Kayıt olarak birçok içeriğe ücretsiz erişebilirsiniz !
&
Giriş yap
Zaten Bir Hesabınız Var Mı? Giriş yap.

Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
SSS Captain Tsubasa 2 Bildiğiniz En İyi 5 Hack ? Claudio Meon 1 194 10.10.2019, 18:53
Son Mesaj: levin44
  Captain Tsubasa 2 Player and All Star Mode Jun Misugi 13 588 10.10.2019, 18:50
Son Mesaj: Jun Misugi
  Captain Tsubasa 2 Yeni Yuzlerle Tanisiyor! ! ! ジャイロメ59 38 6,714 29.05.2017, 22:12
Son Mesaj: ジャイロメ59
  Captain Tsubasa 2 - Anime Müzikleri Hakkında coimbra_diaz12 7 195 22.05.2017, 20:01
Son Mesaj: Hiena
  Captain Tsubasa 2 - SHIN [Super Striker] [Yeni Oyunumun Senaryosu...] Hiena 53 7,308 24.04.2017, 01:01
Son Mesaj: born2rock

Foruma Git:


 

Türkçe Çeviri: MyBBKursu.Com, Kodlayanlar MyBB
© 2002-2019 MyBB Group.
ImAdige theme by IMADIGE © 2015. Thanks For IMADIGE EDIT by AlphaT®.NET TsubasaTR 2007-2019