Tsubasa Türkiye | Giriş yapmadınız veya üye değilsiniz. Sitemize tam erişim için Giriş Yapın veya Kayıt Olun
Tsubasa Türkiye Platformu
1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Baskı Önizleme

+- Tsubasa Türkiye Platformu (https://tsubasatr.net)
+-- Forum: Captain Tsubasa Hex Kodları ve Offset Paylaşımları (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-hex-kodlari-ve-offset-paylasimlari.html)
+--- Forum: Captain Tsubasa 2 - Hex Kodları Bölümü (https://tsubasatr.net/forum-captain-tsubasa-2-hex-kodlari-bolumu.html)
+--- Konu Başlığı: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma (/konu-1c000-ve-1f000-li-bolumlerdeki-muzik-kodlarini-40000-ve-50000-li-bos-alanlara-tasima.html)

Sayfalar: 1 2


1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Hiena 2 - 15-01-2023

Arkadaşlar Merhaba, 

Burada paylaşacağım kodlarla normalde 1C000 ile 20000 arasında yer alan müzik kodlarını 4A010 - 4B010 ile 5A010 - 5B010 lu bölümlere taşımamızı sağlayabileceğiz.

Şimdi normalde 1A000 ile 1B000’ lu bölümlerin yer gösterimi aynı şekilde içeriğin bulunduğu ofseti ile uyumlu oluyor. Yani 00 A0 yer gösterim kodlarını yazdığımızda 1A010 ofsetine gidip müzik içerik kodlarını oraya girebiliyoruz. Aynı şekilde 50 B2 yer gösterim kodları 1B260 ofsetine girilebiliyor. 1C0001D0001E0001F000 lı bölümlerde ise yine XX A0 – XX B0 şeklinde yer gösterim yapılıyor ama C0 lı bölümlerde ve E0 lı bölümlerde A0 ile ifade ediliyor. 1D000 ve 1F000 lı bölümlerde XX B0 lı bölümler ile ifade ediliyor. İşte bunun yerine daha ezber olacak şekilde ve 00 A0 kodları 1C010 ‘u mu gösteriyordu, 00 B0 kodları 1D010 ’u mu gösteriyordu şeklinde kafa karışıklığı olmadan bu yeni bölümleri kullanabiliriz. 

Yine mesela bazı hack oyunlarından veya bazı farklı nes oyunlarından ve nsf dosyalarından müzik aktarırken orada yer gösterim kodu 50 A1 diyelim ve bizde 1C160 ‘a bu kodları girmeliyiz ya işte bazen dalgınlığa geliyor ve yer gösterim kodlarını yine 50 A1 olarak yazmak yerine dalgınlıkla 50 C1 yazıyorum ve hata alıyorum. 1D000 ve 1E000 lı bölümlerde de bu bazen oluyor. İşte bu hatalar olmasın ve tekrar düzeltme yapmakla vakit kaybı olmasın diye bu kodlarla taşıma işlemini sağlayarak artık 4A000 – 5A000 lı bölümleri kullanabileceğiz. Bizim için kolaylık olmuş olacak. Zaten bu 3 bölümün kodları birbirinden bağımsız. Yani 1BFFF de biten A ve B grubu kodları 1C010 lu bölüme taşamaz. Aynı şekilde 1DFFF ile biten kodlarda 1E010 taşamaz. 1B ‘ nin bir kodu bile 1C010 ‘a taşsa o müzik çalmaz/bozulur. Yada 1DFFF ye kadar uzanan bir müziğin kodu 1E010 ‘a taşsa müzik bozulur. O yüzden bu 3 farklı kod grubu bir arada sıralı olmak zorunda değil. Üçünü de bu şekilde farklı alanlara girebiliriz.        
 
Nes romunda bu taşıma işlemlerini gerçekleştirdim ve word belgesinde tablo olarak 1C, 1D, 1E ve 1F000 lı bölümlerin yer gösterim kodlarını yeni bölümleri olan 4A010 ve 5A010 lu yerleri gösterecek şekilde ayarladım. Mesela tablo ve müzik dinleme bölümünde ilk müzik olan 58 kodlu açılış müziği 18C98 ofsetinde oluyor ve oradaki AD B7 kodları 5B7BD ofsetini gösterecek şekilde düzeltme yaptım.   


RE: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Jun Misugi - 18-01-2023

bu kodlar olmadığı için aktarılan müziklerden bazıları sorunlu çalıyordu


RE: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Hiena 2 - 18-01-2023

Herhangi bir oyundan müzik aktardığımızda 4 kanallık yer gösterim kodlarını ve E8 ile E9 lu yer gösterim kodlarını o girdiğimiz bölümün ofsetine göre düzenlemek gerekiyor. Mesela aşağıdaki tecmo cup soccerin bu müziği 1A41B ofsetine girmek istersek yer göstermeleri bu şekilde yapmalıyız. 1D41B ye girmek istedik diyelim bu durumda 18C50 deki 0B A4 kodları yerine 0B B4 kodlarını girmeliyiz. Ayrıca ilk kanaldaki 04' ün yanındaki 22 A4 kodları yerine 22 B4 kodlarını girmeliyiz. Diğer A4 kodlarını da aynı şekilde B4 yapmak gerekiyor. E8 xx xx ve E9 xx xx yer göstermelerde de aynı B4 kodlarını girmek gerekiyor. 

Benim burada paylaştığım bilgilerle daha ziyade farklı oyunlardan müzik aktarırken 3 bölümde de yer gösterimler hep A0 ve B0 gibi yer gösterimlerle ile sağlanırken 1C000 - 1D000 - 1E000 ve 1F000 lara yer gösterim kodlarını girdiğimizde A0 lar 1C000 - 1E000 lara ve B0 gibi yer gösterim kodları 1D000 - 1F000 lara girmek yerine yer gösterim kodlarına uygun olarak 00 A0 yer gösterim kodları 1A000 - 4A000 - 5A000 ları gösterip oralara girilecek ve 00 B0 gibi yer gösterim kodları da 1B000 - 4B000 - 5B000 lara girilmiş olacak. Yer gösterim kodlarını girerken dalgınlıkla 00 C0 , D0 , F0 gibi yer gösterim kodları girip hata almayalım ve tekrar düzeltmekle uğraşmayalım diye bunları paylaştım.         


Tecmo Cup - Soccer Game Robin (1988) (Tecmo).nsf dosyasındaki 0C.sırasında çalan müzik

 
Super hıt soccer roman müzik dinleme bölümünde 35.sırada çalıyor
 
 
34 kodlu müziğin 18C50 ofsetindeki 0B A4 kodları 1A41B ofsetini gösteriyor. Bu ofsete aşağıdaki kodları giriyoruz.  
 
 
1A41B = 04 22 A4 05 18 A4 06 30 A4 07 76 A4 FF
 
1A432 = E0 09 E3 0B ED 8D 8F 0C E9 91 A4 E8 2A A4
 
1A428
= E0 35 E3 08 E9 91 A4 E8 18 A4


RE: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Jun Misugi - 19-01-2023

bu kısıtlı imkanlarla böyle harika müzikler nasıl yapılmış?
Gerçekten hayret ediyorum helal olsun


RE: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Hiena 2 - 19-01-2023

Orijinal müziklerden mi bahsediyorsunuz yoksa hack oyunlarına farklı oyunlardan aktarılan oyun müziklerinden mi?


RE: 1C000 ve 1F000 lı Bölümlerdeki Müzik Kodlarını 40000 ve 50000' li Boş Alanlara Taşıma - Jun Misugi - 19-01-2023

normal nes oyunu müzikleri